Google Ads
Display-annonser, video-annonser og performance max
Google Ads
Med Google Ads kan du promotere produktene dine på flere måter. Du kan ha søkeannonser, som dukker opp i søkeresultatet når potensielle kunder søker etter dine produkter eller tjenester. Den store fordelen her er at de som søker allerede er i kjøpsmodus og dermed oppsøker akkurat deg.


Display-annonser
Display-annonser hjelper deg å bli synlig på relevante nettsider som din målgruppe jevnlig besøker. Annonsene er satt sammen av bilder, tekst og logo, og kan gi deg en enorm synlighet på kort tid.
Videoannonser
Med engasjerende videoannonser på YouTube, for eksempel, har du muligheten til å velge målgrupper helt ned på interessenivå. Her kan du altså treffe mennesker med interesser som samsvarer med produktet du ønsker å selge. Kanskje kan budskapet ditt inspirere litt også?
Performance Max
Performance Max (tidligere Shopping) gjør alle, eller de utvalgte, produktene dine synlig med både pris, bilde, beskrivelse og kundevurderinger. Denne kampanjetypen legger også til rette for å finne kjøpeklare kunder på andre plattformer som YouTube, Gmail og Google Maps.
Google Tag Manager
Google Tag Manager gjør oss i stand til å sette opp ulike sporinger av viktige hendelser på nettsiden din. Disse dataene sendes direkte til Google Analytics, hvilket gjør oss i stand til å analysere faktiske resultater. Dette gir oss, og ikke minst deg, god kontroll og oversikt over brukeraktivitet og kvalitet på nettsiden. GTM er en av de mest effektive og fleksible løsningene for å administrere digital markedsføring, og det kommer med et bredt spekter av verktøy som hjelper deg med å få mer ut av ditt nettsted.
Google Analytics
Google Analytics er et ypperlig verktøy for å måle og analysere nettstedtrafikken din. Vi bruker Google Analytics mye, både i annonsesammenheng og ellers. På denne måten ser vi helt konkret hvilke resultater annonseringen vår gir, og hvordan aktiviteten på nettsiden din er. Vi kan for eksempel se på ting som trafikkilder, fluktfrekvens, assisterte konverteringer og mye mer. Vi bruker dataene til å analysere trender og få en bedre forståelse av hva som fungerer og ikke, samt identifisere områder som kan gjøres mer effektive.
