Rosenborggården
Sentralt bygg i Trondheim
KUNDE
Rosenborggården
TJENESTER
BRANDING
FOTO
NETTSIDE
ÅR
2022 –

Rosenborggården – bygget alle i Trondheim har sett, men som få vet hva som finnes på innsiden. Mange kjenner nok til bygget som “Industribygget”. Den sentrale plasseringen gjør Rosenborggården til et trafikalt knutepunkt for både ansatte og besøkende, og de luftige og fine lokalene gjør det til en arbeidsplass man trives på.

Kunden hadde et ønske om å etablere Rosenborggården som et solid navn i Trondheim, slik at de igjen blir en attraktiv plass for nye leietakere. I vårt arbeid har vi hatt fokus på at dette er en bærekraftig aktør som leverer kvalitet og skaper tillit. For å underbygge dette har vi sett nøye på bedriftens tjenesteområde og brukt dette til å gjenspeile bedriftens identitet og formål.
Logosymbolet består av en “kartmarkør” som symboliserer beliggenheten, i tillegg til linjer som representerer de strukturelle profilene i “hjertet av bygget”.



Problemstilling: de ønsket å fortelle mer om hva som finnes på innsiden av Rosenborggården – alle har sett bygget men få vet hva som er på innsiden.
Bakgrunnen: ønsker å tiltrekke flere potensielle nye leietakere i fremtiden. Hadde ingen profil fra før, ville etablere Rosenborggården som et navn, Stentofongården/bygget på folkemunne. Ville etablere en kjent tilværelse i byen og løfte frem mulighetene.
Grafisk profil, planleggingsmøter, idemyldring, møter på alle tjenester, tett samarbeid.
Bygget gir mange muligheter, er allsidig og flinke til å tilpasse seg leietakeren, vise fram hvor fornøyde de som er der er, sentral arbeidsplass, dagens standard på alt i bygget.
